נשיא המדינה לרבני הקהילות בעולם: "במאבק באנטישמיות אנחנו עם אחד"

    איתי גדסי No Comments on נשיא המדינה לרבני הקהילות בעולם: "במאבק באנטישמיות אנחנו עם אחד"

    נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא נאום בכנס רבני הקהילות של איחוד הרבנים הספרדים העולמי של תנועת ש"ס. נשיא המדינה דיבר על דמותו של מרן הרב עובדיה זצ"ל וכוחה דהיתרא

    צילום: פלאש90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (רביעי) בוועידת איחוד הרבנים הספרדים העולמי. בכנס, שהתקיים במלון ענבל בירושלים, השתתפו עשרות רבני קהילות מכ-30 מדינות ברחבי העולם.

    בדבריו דיבר הנשיא על מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כמי שראה חשיבות עליונה בשמירת האחדות והערבות ההדדית של עם ישראל. הנשיא אמר: "כאיש הלכה, הרב עובדיה התאמץ להדגיש את כוח ההיתר, את מידת החסד, את הענווה. לא מתוך ויתור ופשרה אלא מתוך ידע עצום ומחויבות מוחלטת לתורה ולהלכה כמנהיגות את העם היהודי. כך נהג בפסיקותיו ביחס לעגונות חללי מלחמת יום הכיפורים. כך קבע בלא היסוס, שיהודי אתיופיה הם אחינו ובשרנו. ואף אחד, אף אחד לא יכול להעז ולחלוק על פסיקתו של גדול כזה".

    עוד הודה הנשיא לרבנים על הגעתם מכל קצוות תבל וציין: "במאבק נגד האנטישמיות אין ספרדים ואשכנזים. במאבק הזה אנחנו עם אחד. הקשר ביניכם לרבני ארץ ישראל ולרבנים ולקהילות בכל העולם, מבורך והכרחי לחיזוק הקהילות, ולחיזוק עם ישראל".



    0 תגובות